Afspraak, Intake en Opdracht

Afspraak maken

Afhankelijk van beschikbaarheid kunt u telefonisch een afspraak maken voor een intakegesprek. Indien er geen advocaat beschikbaar is krijgt u binnen enkele dagen hiervan bericht.

Het intakegesprek

Tijdens het intakegesprek maakt de advocaat een globale beoordeling van uw zaak. In dit gesprek worden ook de kosten van de rechtsbijstand besproken. Bij de intake moet u zich identificeren met uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs.

Indien u denkt in aanmerking te komen voor gefinancierde rechtsbijstand, moet u ook gegevens van u en uw eventuele partner verstrekken, waaronder het bsn.

Opdrachtbevestiging

Indien na het intakegesprek wordt afgesproken dat de advocaat uw zaak inneemt, ontvangt u vervolgens een opdrachtbevestiging waarin de gemaakte afspraken over de procedure en de kosten zijn opgenomen.

Correspondentie

Van alle in- en uitgaande correspondentie krijgt u een kopie toegestuurd (per e-mail of per post), zodat u op de hoogte blijft van het verloop van uw zaak.

Beslissingen

Alvorens een belangrijk processtuk of brief wordt verzonden, krijgt u daarvan eerst een concept toegestuurd of wordt dit document in spoedeisende gevallen telefonisch met u besproken. Pas nadat uw akkoord is ontvangen, zal het stuk in definitieve vorm worden verzonden.

Indien de zaak daarom vraagt, kan er een persoonlijk gesprek plaatsvinden om de volgende stappen in uw zaak te bespreken. Het is ook mogelijk een telefonische afspraak te maken.